Friday, November 8, 2013

I gotta be strong, just keep pushing on

Assalamualaikum....

Actually i've an intention nak cerita pasal result lepas ianya keluar hari tu.. but suddenly after i've got the result niat tu TERpadam.. well, it was a little bit frustrated even though i'm still in a dean list.....
tiada niat nak menunjuk.. sometimes, bila orang tanya pointer kita berapa, then kita jawab 3.67 "je"... bukan sebab tak bersyukur but apa yg kita dapat tu tak mencapai apa yg kita target.. memang.. memang disebabkan usaha kita yg kurang then kita sendiri yg kecewa.. Alhamdulillah, for the forth time, slip result aku masih ada tulis "AD (dean list)"... Alhamdulillah...... tapi part of my heart saying "ini je yg kau dapat?", "kenapa sikit sangat?", "haritu cakap nak dapat lagi tinggi.", "macam ni ke nak dapat kerja tinggi?", "kau memang tak boleh buat", "level kau sampai tahap ni je ke?", bla bla bla..... kecewa, sedih, bersyukur, happy, lega, semua perasaan muncul dalam satu masa..


aku bukan dilahirkan terus jadi genius, tak belajar, tak payah pergi kelas, tak buat revision tapi still boleh dapat result cemerlang, gemilang, terbilang... NO ! i'm not that kind of person.. aku pun still kena belajar and usaha lebih kalau nak dapat best result.. 

orang yg ada sangkut, "next time aku nak pass semua paper.." 
orang yg dapat 2.0++, "next time aku nak dapatkan 3.0"..
orang yg dapat 3.0, "next time aku nak dapatkan 3.5"...
orang yg dapat 3.5, "next time nak dapatkan 4.0"..

ohh goshh seriously 4.0?? no, i know that i'll never reach it.. hm hm.. bila kita dapat high score, kita mesti happy, seronok, bangga nak bagitahu family semua.. but once kita dah berada kat tangga atas, sikit lagi nak sampai puncak, sikit lagi nak menuju kejayaan, sikit lagi nak jadi bos, takkan kita nak turun balik? takkan kita nak patah balik? bila kita dah dapat pointer tinggi, takkan kita nak biarkan dia jatuh?.... soalan tulah yg sentiasa berlegar legar dalam kepala hotakk aku tiap kali nak exam.. kenapa pointer kau sikit? sebab soalan exam tu susah.. kenapa kau cakap soalan exam tu susah? sebab subjek tu memang susah.. tahu pun susah, so u've to put an effort to make it easy then, right? mana usahanya? no answer.... -.-'

kita semua ada impian.. kita nak capai impian tu.. tapi nak capai guna apa? doa, usaha.. kalau doa banyak tapi usaha takde tak boleh jugak.. kita jatuh, tak bermakna kita kalah.. biarlah orang nak cakap kita makin teruk ke, makin bengap ke, suka hati dorang laa.. yg penting kita usaha kejar balik impian tu.. ignore all those bad mouths.. "yes, i may not be the number one, but what truly satisfies me is when i reach my own aims without thinking of others perceptions".. telah ku sumbat2 ayat tu dalam hati ni... anda bagaimana? :)

Jom layan lagu ni.. My favourite song..


Next sem aku akan digelar final year accounting student.. seriously, bangga beb dapat gelaran macam tu tapi tanggungjawab yg nak dipikul tu, mak aihh tak dapat aku bayangkan... In Sha Allah, aku akan naikkan balik pointer yg turun banyak gara gara sem 3 dedulu tu.... Semoga aku, classmates, all accounting students, and all students berjaya naikkan pointer untuk sem 5 nanti or sem sem yg lain and yg penting sekali berjaya kurangkan sakit M which means MALAS... amin.... good luck ! ^_^


No comments: