Tuesday, November 12, 2013

Be Careful With My Heart

Assalamualaikum...

Sepanjang cuti sem ni aku banyak habiskan masa ngadap laptop and tv je.. bertambah tambah lah power aku ni nanti.. tapi takpe, bukan nya tengok benda yg tak elok pun kan... hewhew~ korang pernah tengok cerita be careful with my heart setiap isnin sampai khamis kat tv3 pukul 3 petang? haa lengkap statement aku tu... biar korang tak tertanya tanya... haha 

sumber gambar : google image
actually aku tak follow pun cerita ni, tapi sejak keboringan dan kebosanan melampau lampau cuti ni, aku pun duduk laa ngadap tv since aku memang tak tengok tv langsung sepanjang kat uitm.. bila 1st time tengok, macam best... esok nya tengok lagi... esoknya lagi tengok lagi sampai laa sekarang ni aku dah rasa macam tak nak tertinggal satu episode pun.. 

bagi aku, cerita tu memang best + kelakar... dalam cerita tu, banyak moral value yg boleh kita ambik dari segi kekeluargaan, pembelajaran, kerjasama, etc...  kapit bisig which means bersatu teguh.. "kapit bisig" ni lah yg selalu dorang guna bila tengah ada masalah.. then, dorang akan bersatu and bekerjasama selesaikan masalah tu walaupun just tolong bagi sokongan or semangat...  hubungan keluarga yg ada dalam cerita ni sangat rapat, sampai aku sendiri pun tak percaya aku boleh nangis sebab tersentuh tengok keakraban dorang sekeluarga menyelesaikan masalah yg dihadapi.. 

haa dalam cerita ni jugak lah aku belajar bahasa cina sikit sikit, ala yg basic je macam ni hao maksudnya hello, ni hao ma maksudnya apa khabar, xie xie maksudnya terima kasih, bla bla bla... actually ada banyak lagi, tapi aku dah tak ingat... almaklumlah short term memory, beginilah rupanya... haha... kenapa ada bahasa cina pulak? sebabnya pengasuh anak tuan rumah tu dia belajar bahasa cina as an additional language untuk jadi pramugari... kiranya dia belajar sambil bekerja.. so tu jelah yg aku ingat, harap harap apa yg aku belajar tu benda yg betul laa.. heee~ and ada bahasa inggeris jugak sebab tuan rumah and anak dia suka speaking.. jom la tengok cerita ni, memang best, mak aku pun suka tau.. hoho


No comments: