Thursday, July 9, 2015

The Single Woman’s 30-Day Blogging Challenge! - Day 9

Assalamualaikum..


Your favorite “weird/funny single behavior” – Anything you do that is uniquely YOU and that living alone allows you to do 

Benda pelik? banyak dohh.. hahaha

1. Berangan or untuk lebih tepat "acah acah berlakon" jadi heroin drama..(nak jugak jadi heroin, haha).  Kalau dalam drama tu heroin dia jatuh terlanggar someone, aku pun buat buat jatuh. Kalau dalam drama tu heroin dia gaduh then menangis, aku pun gaduh and nangis jugak ah (gaduh sorang2 pun jadi, haha).. oh ya, aku memang jenis cepat keluarkan air mata, hiks!  Hm pernah dulu zaman budak budak aku berangan kat tepi rumah atok aku sorang2, time tu semua tengah siap2 nak pergi beraya. Time nak gerak tu, disebabkan ktorang ramai dan guna beberapa bijik kereta so mak aku assume aku naik kereta dengan cousin aku. Then, mereka gerak lah ke tempat yang dituju dan tak lama lepas tu ada makcik aku yg tak ikut, ngintai kat tingkap dari dalam rumah (aku masih berangan dan tak sedar langsung 0k bunyi kereta, haha bongoknya rasa). Dia terkejut and tanya apa aku buat kat situ, dia cakap semua orang dah pergi. I was like "damn! apa benda yg aku buat kat sini ni? takkan semua tinggalkan aku? nanti dorang balik malulah aku nak jawab kalau dorang tanya macam2, malulah aku kalau makcik aku cakap aku tengah berlakon sorang2 kat tepi rumah, malu! malu!" hahaha.. masa dorang dah balik, aku cepat2 berlakon tidur. berlakon lagi! haha.. malam tu memasing cerita yg mak aku nangis sebab dia cari aku takde. That time aku tak tahu nak sedih ke gelak ke kecewa sbb tak dapat duit raya ke malu sebab perangai macam apa.. hahahaha. Aku memang suka berlakon aka berangan tapi bila dah besar ni berangan dalam kepala je lahh. Gila kau nak cakap sorang2. hahaha adoiii
p/s:kalau takde bf, bolehlah aku tukar2 hero dalam angan2 aku tu, takde lah berangan muka yg sama je, boring~~ 

2. Dance. OMG siapa yang dengar lagu favourite yg rancak tapi tak menari? come on! gerak2 kan lah sikit badan tu. haha.. tapi aku punya pesen menari ni pelik sikit.. disebabkan aku tak reti menari ikut tarian asal, so aku buat lah tarian sendiri. Sangat susah nak ditafsirkan dengan kata-kata tapi cukuplah dengan "tarian tu boleh menyerabutkan dan mengusutmasaikan rambut aku." hahaha.. dengan adik beradik je lah aku buat macam tu, nanti dah kahwin takkan nak tunjuk aku punya tarian yang serabai tu depan laki. haha dah cukup, kbaii..