Wednesday, August 19, 2015

Cara Paling Senang untuk dapatkan Rambut Lembut, Lebat dan Terurus

Assalamualaikum..

Ceh tajuk entry macam good good je.. Haha!



Siapa kat sini rambut messy gilaa? kusut? mengerbang? kering? rambut sikit? or gugur? Ok yang last tu mostly ramai perempuan yang alaminya kann? Kalau sapu bilik tu tak sah kalau takde rambut kat lantai.. So, hari ni aku nak share macam mana cara nak atasi semua masalah yang aku sebut tu. 

Pernah dengar La Bourse shampoo tak? Pernah tak? Haa ni lah penyelesaian kepada semua masalah rambut korang tu.. Serius tak tipu! Aku tak jual syampu ni, family, sedara, jiran, kawan aku semua takde yang jual.. and aku review syampu ni bukan sebab dibayar ke apa, ni ikhlas dari hati aku nak share sebab aku pernah guna.




Time tu rambut aku agak rosak disebabkan beberapa kali buat rambut kat kedai2 rambut biasa tu. One day masa tengah scroll2 gambar kat instagram terjumpa 1 ig ni (tak ingat nama dia apa). Stalk lah kejap, disebabkan feedback yang sangat banyak dan meyakinkan, aku save no dia and terus whatsapp. And I was recommended by the seller to use the pink one. Biru tu untuk masalah yang biasa2 je, yang pink tu untuk masalah rambut yang more to rosak. Aku beli 1 set, ada syampu, conditioner (botol kaler hijau) and serum (botol kecik kaler putih kat gambar bawah).




Lepas pakai beberapa minggu, aku rasa rambut macam lembut and terurus. No more bangun pagi rambut macam singa. Macam tak percaya bila bangun tidur tu rambut still terurus, tak mengerbang. Rasa confident je bangun dari katil tanpa betulkan rambut. Cehh~ Haha.. Kalau nak sikat rambut pun tak kusut, smooth je rasa. Rambut gugur pun dah berkurang and believe me, lepas guna syampu ni, nanti nampak lah anak rambut tumbuh sikit demi sikit. Tak tipu.. sesuai sangat untuk orang yang rambut nipis. 

Senang cerita, La Bourse ni memang membantu korang atasi macam2 jenis masalah rambut. "kalau kepala ada kutu boleh hilang ke?" hmm kalau rasa kepala ada kutu, better pergi farmasi cari syampu kutu. I did it once and jumpa 1 syampu kecik entah apa nama dia sangat berkesan. Tapi tu time kecik2 dulu lah, entah apa selekeh sangat sampai kepala pun ada kutu but well, even kita bersih macam mana pun tapi kalau kita ada kawan yang ada kutu, confirm kita pun terkena sekali kann.. bak kata orang, berat sama dipikul, ringan sama dijinjing. Eh? macam tak kena je peribahasa tu dengan situasi. Hahaha whatever..

So, if you gaiss ada masalah rambut, try lah beli set La Bourse tu, recommended hokayy! try seach guna hashtag kat instagram, nanti jumpa lah. Tak pun, google La Bourse Malaysia ke apa ke nanti ada je yang keluar. Dah jumpa nanti try lah beli. :)


Selamat Mencuba!

No comments: