Sunday, August 9, 2015

(LAST) The Single Woman’s 30-Day Blogging Challenge! - Day 25-30

Assalamualaikum..



Sepanjang aku buat challenge ni, aku peghati je pageview aku makin berkurang. Cis, engkorang mesti bosan kan setiap hari nampak entry bertajuk "The Single Woman’s 30-Day Blogging Challenge!" ni.. Plus, aku punya jawapan untuk setiap soalan yang ada tu pun macam nak tak nak je, macam lemau jee.. Engkorang nak baca pun tak selera. Kan? Jadi, aku buat keputusan untuk habiskan challenge ni dalam 1 entry ni SAHAJA. Nak ngelat sikit. Engkorang ingat aku tak bosan buat benda alah ni? Aku pun sebenarnya bosan jugak weh! Hahaha!

25)   Describe a moment when you “paid it forward.” What happened and how did it feel?
- Korang tahu tak aku putus cinta masa aku dalam zon final exam? So, korang tahu tak apa yang aku rasa? Aku masa tu ada kat asrama uitm. Aku masuk bilik air yang ada shower tu (bukan masuk kat bilik air jamban ok), aku nangis puas2. Sorok dalam tu pasal tak nak roommate tahu aku nangis. Lepas keluar dari bilik air, aku pasang niat "aku tak boleh kalah, aku tak boleh jatuh, aku tak boleh lembik, aku kena kuat, aku takkan biar result aku jatuh disebabkan seorang lelaki yang dah kecewakan aku". I made it. Aku habiskan diploma in accounting dengan pointer 3.5 ke atas. Alhamdulillah. Aku rasa cerita aku ni macam takde kena mengena dengan soalan tapi peduli apa.. nak cerita jugak. Kasi chance lah sikit. Haha!
26)   Name a song that makes you cry every time you hear it and why
- Banyak wehh. Haha! Lagi2 bila baru putus cinta. Fuh. Eleh masa korang putus cinta pun takkan takde lagu yg buat airmata tetiba nak keluar. Tipu ah kalau takde. Tapi kalau memang takde, wa salute lu ah, lu memang kental beb! 
27)   Talk about something that you really, really, really love about yourself.
- I just love myself. Whatever it is. I just love and need to love myself. Tapi paling aku suka = SETIA. Sebab aku tahu nak jumpa orang yang setia sekarang ni bukan senang tapi aku adalah one of them yang susah nak dijumpai tu. Hiks.. *kenyit mata
28)   Describe a moment when you made a big, bold move. In any area of life: Career, Love, etc.
- Nothing. I'll make a big move for my career but not now. InshaAllah. 
29)   Who is your closest or most special friend that you’ve never met and what do they mean to you? How did you cross paths? Talk about how you “met” them: Facebook, Twitter, an online support group, etc.
- Yes I do have a friend that I've never met but "he" is not my closest or special friend though. Just a friend yang kadang2 whatsapp/wechat about something yang biasa. Dah bertahun tahun jugak aku kawan dengan dia, rasanya since aku Form 4 kot and sekarang pun still contact. Kenal kat celcom punya social group I think. Benda alah tu just guna sms, I don't remember exactly apa nama benda tu. 

30)   Write a letter to your future mate saying whatever you want to say
- Dear my future husband, I want nothing expensive from you, just please appreciate me, be a good husband for me and please bimbing saya ke jalan yang diredhai Allah.  


Yeahhh! Finally habis jawab semua 30 soalan tu.. Fuh lega.. Lepas ni korang takde lah stress, menyampah tengok entry tajuk "The Single Woman’s 30-Day Blogging Challenge!" ni lagi. Haa suka tak? -.-"

hakak payung gambar sikit.. gambar guna filter vsco cam + photoshop. :)

Oh by the way, bukan senang seorang Siti Hajar binti Khairul Anwar ni nak move on. Kadang rasa macam dah boleh anggap semua benda tu sejarah tapi kadang still dibayangi dengan kenangan2 lama. Ada tips tak geng? tq.

No comments: