Tuesday, July 7, 2015

The Single Woman’s 30-Day Blogging Challenge! - Day 7

Assalamualaikum..


Sekarang -- A girl who still searching for a better and suitable job. Currently working di position bawahan, gaji basic sama macam budak lepasan spm, gaji sebulan below 1.5k, rasa terseksa nak bayar hutang ptptn yang entah bila nak habis tu dengan gaji yang ciput, takde transport sendiri nak pergi balik kerja pergi sana sini, baru nak mencari-cari idea bisnes, tak mampu nak beli cermin mata yang dah patah, tak mampu nak ganti laptop yang dah nazak, tak mampu nak simpan duit pergi travel, tak mampu nak bagi duit lebih2 kat mak.

I thought I would be -- a successful girl pada usia muda, I would have at least a bachelor in accounting, I would get a better job with a better salary so that I can give more money to my parents for every month, I would be a cute boss (acecehh) and have a stable business and also my own customers. I would have my dream car, pergi travel wherever I want, update semua gadget and of course beli cermin mata baru. TAPI.... aku rasa semua ni umpama "KALAU AKU KAYA" je. hahaha! 

tapi perasan tak, aku tak mention langsung pasal nak ada partner or boyfriend or husband yang caring, handsome, kaya, macam encik perfect 10 bla bla bla... sebab aku rasa being single membolehkan aku focus on apa yang aku nak capai dulu. It's ok sekarang baru nak mengenal erti kehidupan sebenar, tu yang segala benda tak mampu nak beli, hahaha. Banyak lagi masa untuk jadikan angan-angan tu semua kenyataan. Masa menjadi lebih jimat sebab tak perlu bahagikan perhatian dan tumpuan aku pada boyfriend. kahkah!
Seronok kan single? haha..

No comments: