Thursday, October 24, 2013

Lumrah kehidupan, ada pahit ada manis.

Assalamulaikum....

Kenangan. Satu perkataan yang memberi 1001 emosi dan perasaan.. Bergantung pada sejauh mana pandangan seseorang terhadap kenangan tu.. adakah manis atau pun pahit?


Dalam kehidupan, semua orang pasti akan mempunyai kenangan.. sama ada kenangan yang ingin dikenang atau pun kenangan yang ingin dihapuskan.. Kenangan pahit.. sesuatu yang sangat dibenci dan semestinya tak ingin diingati lagi.. ia boleh buat seseorang hidup dalam ketakutan, kebencian, kesepian, etc.. "what happened yesterday, makes you stronger tomorrow."  pegang ayat ni.. err copp ! dah kenapa ayat aku skema sangat ni.. -.-' anyway, dalam hidup ni, tak semua yang kita nak, yang kita bayangkan, yang kita rancang, kita akan dapat.. "manusia hanya mampu merancang, Allah yang menentukan".. apa yang terjadi semalam and kelmarin, jadikan ia sebagai pengajaran.. apa yang jadi mesti ada hikmahnya.. kalau orang buat kita sakit hati, belajarlah memaafkan.. jangan berdendam.. sentiasa ingat, Allah Maha Adil.. tapi kalau kita yang buat orang sakit hati, janganlah ego and sombong sangat, pergilah mintak maaf ye.. ^_^ but sometimes, bila orang buat kita sakit hati, mostly akan terdetik kat kepala "aku harap satu hari nanti kau akan rasa apa yang aku rasa".. haa tu aku pun pernah.. and bila dipikirkan secara matang, biarkan lah dia.. apa yang nak jadi kat dia, tu dia punya hal.. kita tak payah sibuk pikir macam mana nak balas dendam.. yang kita kena pikir, macam mana nak hadapi hari hari yang seterusnya dengan senyuman.. kekadang, manusia ni pelik, orang senyum pun nak dijadikan masalah..  ade je yang tak puas hati.. well, haters will always gonna be hater.. so, let them be.. kita just moving on je, kejar impian kita.. forget the past..


Kenangan manis. It's awesome.. semua orang tak nak lupa kenangan manis and suka tersenyum sorang sorang bila diimbas kembali kenangan tu.. rasa macam "wahh indahnya dunia..." eee over je tauu.. 
hm semua orang berhak rasa kenangan manis tu, jangan lah kita duduk je dalam dunia kita sendiri tak bercampur dengan orang disebabkan kejadian masa lampau sampai kenangan manis pun kita takde.. kalau kita boleh pilih jalan hidup kita, mesti kita nak yang happy happy je kan.. so why not kita create sendiri kebahagiaan tu.. jangan terus dibayangi masa lampau.. ok.

XOXO

No comments: