Tuesday, January 29, 2013

apa nak jadi..

assalamualaikum...
fuhhh.. penat lap habuk yg da berinci2 tebalnya ni...
busy sangat ke ek aku ni sampai da lame tak update..<garu2 kepala/kompius kononnya>
hmm, bila pikir da setahun lebih aku belajar akaun ni..
kepala aku pun mula berangan2...
"mcm mana la life aku lepas abis belajar ni kn.."
"aku keje apa ek nanti??" 
"1st time beli kereta nanti nak amik forte la sebijik.." 
"aku nak ada rumah yg boleh buat taman/landscape, kolam,
ada 5bilik, bla bla bla.." 
"dapat gaji nak shopping ape2 yg aku takde lagi laa.." 
"tak sabar nak bwk parents pergi haji.." 
 "nak pergi korea !!! best nye, tak sabar tak sabar......" 
 "nak kahwin dgn....err...... ofkos with my bf..<mudah-mudahan ada jodoh>"
"pergi honeymoon kat tepi pantai yg cantik, angin sepoi2 bahasa....ngee~" 
"nak ada anak pmpuan n laki....eh???? " 
 err,, maaf tergedikk.. okbye.... >.<
cita-cita?? ofkos la accountant...
yess,, accountant. !!
ape? tak best??
ah, peduli ape.. org cakap accountant ni takde life..
memanjang duk kat opis je, masuk awal, balik lambat...
tak sosial, takde masa nak holiday/enjoy...
stress akaun tak balance2...
org kat luar main baling2 je duit, kita duk kat opis bermati-matian dok kira2 mana hilang 10sen..
sampai bijik mata makin terkeluar, otak berpusing2 360drjah mcm goyang inul tu..
takde masa nak makan, perut keep playing lagu linkin park-numb, in the end, faint, etc..
bla..bla..bla...
whatever it is, aku tetap dgn cita2 aku..
cuma........kalau takde rezeki nak buat mcm mana kan...
sekarang semua org da pndai2..
adik aku yg umo 11 thun tu pn da "pndai"... "pndai" melawan ckp orang..


persoalannya...............
adakah aku akan dapat merasai tu semua?
adakah cita2 aku akan tercapai?
sempat ke aku nak bawak parents aku pergi haji?
sempat ke aku merasai alam perkahwinan?
sempat ke aku pergi korea tu nanti?
atau mungkin aku akan pergi tempat lain yg lagi jauh dari sini?
hmm, bak kata najwa latif.....
banyak persoalan yg berada di minda..
banyak tanda tanya dan juga kata kerja.....
hmm hmm hmm...
lately ni aku banyak terbaca or terdengar something yg sepatutnya boleh
buat aku insaf n sedar yg selama ni aku hidup seolah-olah
diri aku ni aku yg punya..... :(
 tapi kenapa kenapa dan kenapa????
setan selalu kacau hidup aku n rosakkan niat aku..
cissss...setan kau, setan !!
aku akan pastikan kau kalah dgn aku...
tapi bila???????....................... :'(
in sya Allah, satu hari nanti..
^_^  XOXO





No comments: